سبد محصولات موجود

carencar-empty-cart
سبد خرید شما خالیست

سبد ثبت سفارش

carencar-empty-cart
سبد ثبت سفارش شما خالیست
انتخاب خودرو
فیلتر کابین چیست و چه وظایفی دارد؟

فیلتر کابین فیلتر هوای کابین خودرو وسیله ای برای تصفیه ذرات گرفته شده از هوای ورودی مدخل سیستم تهویه خودروی شماست. این ابزار به بهبود کیفیت و تصفیه هوای داخل خودرو از هرگونه آلایندگی و ناپاکی کمک میکند. بیشتر فیلتر هوا ها ساخته شده از کاغذ (الیاف ) پلیسه دار که کاربرد مختلفی در انواع مختلف فیلترها دارند. بعضی از آنها ترکیبی از پنبه و کاغذ میباشند ، در حالی که بقیه شبیه فیلتر هوای سیستم مکش خودرو و اساسا بیشتر شبیه کوچک شده کاغذ فیلتر میباشند . بعضی از آنها هم به شکل فیلتر پنبه ای در کارتریج قرار دارند.

فیلتر کابین چیست و چه وظایفی دارد؟

زمان تعویض فیلتر کابین چه موقع است؟

برای تعویض این فیلتر زمان خاصی در نظر گرفته نشده و شما باید با توجه به علائمی که به وجود می آید اقدام به تعویض آن نمایید. این علائم عبارتند از :

  • وقتی گردش هوا در محفظه مسافر کاهش می‌یابد.
  • وقتی عملکرد گرمایش و تهویه مطبوع کاهش می‌یابد.
  • وقتی بوی تند در کابین وسیله نقلیه حس می‌شود.
  • وقتی از مجرای ورودی هوای کابین صدای سوت غیرمعمول شنیده می‌شود.

زمان تعویض فیلتر کابین چه موقع است؟

در صورت عدم تعویض فیلتر کابین چه اتفاقی می افتد؟

اگر فیلتر هوای کابین خود را تغییر ندهید ، فیلتر با آلودگی و ضایعات بسته می‌شود و بازدهی فیلتر و سیستم HVAC ماشین شما کم می‌شود. از حجم هوای داخل محفظه مسافر شما بطور مداوم کاسته می‌شود که باعث به وجود آمدن بوی بد در خودرو می‌شود. عمل ساده تغییر فیلتر هوای کابین باعث افزایش چشمگیر کیفیت هوا در وسیله نقلیه شما می‌شود.

در صورت عدم تعویض فیلتر کابین چه اتفاقی می افتد؟

آیا تعویض فیلتر کابین امری ضروری است؟

کثیف شدن فیلتر کابین خودرو باعث کارایی پایین سیستم تهویه و اتلاف توان کولر می شود و همچنین باعث کاهش جریان هوای داخل کابین خودرو می شود. در چنین شرایطی و در مواقع افزایش درجه هوای کابین خودرو که نیاز مبرمی به کولر داریم سیستم تهویه کولر کار مشکلی خواهد داشت. فیلتر هوای کابین خودرو از موارد مهم سیستم تهویه خودرو میباشد که باعث از بین رفتن بخش عمده ای از آلودگی های هوا داخل کابین و محافظت از سرنشینان از این آلودگی ها می شود.

جهت اطلاع از فیلترهای هوای موجود در فروشگاه کارن کار به لینک زیر مراجعه نمایید:

فیلترهای هواکش موجود در فروشگاه کارن کار

فیلترهای هوای کابین موجود در فروشگاه کارن کار