سبد محصولات موجود

carencar-empty-cart
سبد خرید شما خالیست

سبد ثبت سفارش

carencar-empty-cart
سبد ثبت سفارش شما خالیست
انتخاب خودرو
API S استاندارد سطح کیفی روغن موتورهای بنزینی

API S استاندارد سطح کیفی روغن موتورهای بنزینی

در استاندارد API سطح کیفی روغن موتورهای بنزینی، دومین حرف کیفیت روغن موتور بنزینی را نشان می دهد. بعد از حرف S یکی از حروف A تا P  قرار می گیرد و جدیدترین سطح کیفی روغن موتور که موجب محفاظت بیشتر و کاهش مصرف سوخت خودروهای سواری و کامیونی بنزینی در سال 2020 میلادی توسط API معرفی شده است.

بعد از API SP بالاترین سطح کیفی روغن موتورهای بنزینی که در سال2018 معرفی شد، API SN Plus است. از طرفی سطح کیفی API SA  پایین ترین سطح کیفی روغن موتورهای بنزینی می باشد. در جدول زیر اطلاعات مربوط به سطوح کیفی روغن موتورهای بنزینی آورده شده است.

سطح کیفی روغن موتور

وضعیت

توضیحات

SP

رایج

جدیدترین سطح کیفی روغن موتور می باشد که موجب حفاظت بیشتر و کاهش مصرف سوخت برای خودروهای سواری و کامیونی بنزینی در سال 2020 میلادی توسط API معرفی شده است.

SN Plus

رایج

استاندارد API SN Plus، سطح کیفی جدید روغن موتور می باشد که در موتورهای توربوشارژ تزریق مستقیم TGDI، به منظور پیشگیری از احتراق پیش‌رس LSPI، توسط انجمن نفت آمریکا در سال 2018 توصیه شده است. API SN Plus در واقع به عنوان یک سطح کیفی تکمیلی برای استاندارد API SN و ILSAC GF-5، علاوه بر تامین نیازهای روانکاری سطح کیفی SN، از موتورهای بنزینی توربوشارژ TGDI در برابر پدیده LSPI، نیز محافظت می‌کند.

SN

رایج

این روغن موتور برای تمامی موتورهای خودرو بنزینی از سال 2010 به بعد مناسب می باشد. این نوع روغن موتور در برابر اکسیداسیون مقاومت می کند، پوشش دهی فوق العاده ای دارد و محافظت آن در برابر رسوب گذاری بر روی قطعات تکمیل شده است. این روغن موتور عملکرد موتور در دمای پایین را بهبود می بخشد. روغن موتور با استاندارد SN باعث صرفه جویی در مصرف سوخت نیز می شود.

SM

رایج

برای موتور خودروها مدل 2010 و بالاتر.

SL

رایج

طبق نظریه سازندگان خودرو برای استفاده در موتورهای بنزینی سال های «2005 -2002» مناسب می باشد و در حال حاضر«مورد استفاده قرار می گیرد»
مانندSJ  حاوی کلیه مواد افزودنی مناسب برای روغن موتور است. سطح کیفی بالاتری از SJ دارد و می توان جاهایی که استفاده از SJ و سطوح پایین تر توصیه شده از آن استفاده کرد. این روغن  از نظر مسائل زیست محیطی در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

SJ

رایج

طبق نظریه سازندگان خودرو برای استفاده در موتورهای بنزینی سال های «2001-1997» مناسب می باشد و در حال حاضر به میزان کمتری توصیه می گردد.

SH

منسوخ

احتیاط :برای استفاده در اکثر موتورهای بنزینی که بعد از سال 1996 ساخته شده مناسب نیستند. حفاظت کافی در برابر لجن و اکسیداسیون و سایش موتور ندارد.
حاوی مواد افزودنی روغن SG است. خواص ضد اکسایش، ضدخوردگی و ضد زنگ دارد. این روغن توسط انجمن تولید کنندگان مواد شیمیایی (CMA) (Chemical Manufacturers Association ) جهت رعایت مسائل زیست محیطی آزمایش شده است.

SG

منسوخ

احتیاط :برای استفاده در اکثر موتورهای بنزینی که بعد از سال 1988 ساخته شده مناسب نیستند. حفاظت کافی در برابر لجن و اکسیداسیون و سایش موتور ندارد.
نسبت به روغن موتورهای سطوح قبلی از تشکیل رسوب بهتر جلوگیری می کند و خواص ضد سایش و ضد اکسیداسیون بهتری دارد .

SF

منسوخ

احتیاط :برای استفاده در اکثر موتورهای بنزینی که بعد از سال 1988 ساخته شده مناسب نیستند. حفاظت کافی در برابر لجن موتور ندارد. مانند سطح کیفی SE است ولی خاصیت پایداری در برابر اکسیدشدن و خواص ضد سایش بهتری نسبت به SE دارد.

SE

منسوخ

احتیاط: برای استفاده در اکثر موتورهای بنزینی که بعد از سال 1979 ساخته شده مناسب نیستند. همانند سطح کیفی SC و SD است ولی خواص پاک کنندگی، پایداری در برابر اکسید شدن، خوردگی و زنگ زدگی بیشتری نسبت به آن ها دارد و می توان از آن به جای روغن های SC وSD استفاده کرد.

SD

منسوخ

احتیاط: برای استفاده در اکثر موتورهای بنزینی که بعد از سال 1971 ساخته شده مناسب نیستند. شبیه به سطح کارآیی SC است. مواد افزودنی آن کمی بیشتر و حاوی مقادیر کمی ماده افزودنی ضدزنگ است. استفاده در خودروهای جدید موجب اختلال در کارکرد و آسیب به موتور خودرو می شود.

SC

منسوخ

احتیاط: برای استفاده در اکثر موتورهای بنزینی که بعد از سال 1967 ساخته شده مناسب نیستند. حاوی مواد افزودنی ضد خوردگی و ضد ساییدگی و همین طور کمی ماده افزودنی پاک کننده جهت کنترل رسوبات حاصل از کار موتور در درجه حرارت های بالا و پایین هستند. استفاده در خودروهای جدید موجب اختلال در کارکرد و آسیب به موتور خودرو می شود.

SB

منسوخ

احتیاط :برای استفاده در اکثر موتورهای بنزینی که بعد از سال 1951 ساخته شده مناسب نیستند. حداقل ادتیوها را دارند. این روغن ها حاوی مقدار کمی ماده افزودنی ضد اکسیداسیون و ضد سایش هستند.استفاده در خودروهای جدید موجب اختلال در کارکرد و آسیب به موتور خودرو می شود.

SA

منسوخ

احتیاط : فقط روغن پایه است. هیچ ماده افزودنی به روغن موتور اضافه نمی شود. برای استفاده در اکثر موتورهای بنزینی که بعد از سال 1930 ساخته شده مناسب نیستند. استفاده در خودروهای جدید موجب اختلال در کارکرد و آسیب به موتور خودرو می شود.

جهت اطلاع از روغن های موتور و فیلترهای روغن موجود در فروشگاه کارن کار به لینک های زیر مراجعه نمایید:

روغن های موتور موجود در فروشگاه کارن کار

فیلترهای روغن موجود در فروشگاه کارن کار